Zadania realizowane
przez ewidencję gruntów i budynków
1. Realizacja polityki państwa
w zakresie geodezji i kartografii.
2. Prowadzenie, aktualizacja
oraz administrowanie państwowym zasobem geodezyjnym i kartograficznym w
zakresie ewidencji gruntów , budynków i lokali.
3.Ochrona danych ewidencyjnych
przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich
dostępem i ujawnieniem.
4. Modernizacja ewidencji
gruntów, budynków i lokali.
5. Aktualizacja części opisowej
operatu ewidencji gruntów i budynków w oparciu o dostępne dla organu dokumenty
i materiały źródłowe.
6. Przeprowadzanie postępowań
administracyjnych w sprawie aktualizacji operatu ewidencyjnego lub wzywanie do
dostarczania dokumentów geodezyjnych, kartograficznych i innych niezbędnych do
wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów, budynków i lokali.
7. Zawiadamianie o dokonanych
zmianach ewidencyjnych:
a. właściwych organów
podatkowych,
b. wydziału ksiąg wieczystych
właściwego miejscowo sądu rejonowego,
c. osób i jednostek organizacyjnych, na których wniosek lub zgłoszenie
zmiana została wprowadzona.
8. Współpraca z organami i
jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania z zakresu:
a. planowania przestrzennego,
b. wymiaru podatków i
świadczeń,
c.
statystyki publicznej,
d. gospodarki nieruchomościami,
e.
oznaczenia nieruchomości w księgach wieczystych,
f. ewidencji gospodarstw rolnych w dziedzinie utworzenia i sfinansowania
systemu dostępu i wymiany danych między ewidencją gruntów i budynków i rejestrami
publicznymi prowadzonymi przez te organy i jednostki organizacyjne,
g. tworzenia systemów dostępu i wymiany danych między ewidencją gruntów
i budynków, a ewidencjami i rejestrami publicznymi.
9. Prowadzenie gleboznawczej
klasyfikacji gruntów.
10.Przekazywanie systematycznie
właściwemu wojewódzkiemu inspektorowi nadzoru geodezyjnego i kartograficznego,
nie rzadziej niż raz na kwartał, kopii bazy danych ewidencyjnych.
11. Sporządzanie raportów i
zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów, budynków i lokali
oraz zapewnianie standardu wymiany danych.
12. Prowadzenie rejestru cen nieruchomości.
13. Tworzenie, prowadzenie i
udostępnianie baz danych w systemie teleinformatycznym, obejmującym zbiory
danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczące:
ewidencji gruntów, budynków i lokali (w części opisowej), rejestru cen nieruchomości.
14. Sporządzanie wypisów z
ewidencji gruntów, budynków i lokali na wniosek różnych instytucji, urzędów,
osób fizycznych i prawnych.
Liczba wyświetleń: 209
2023-12-15 16:21 Migracja strony