Wydawanie wypisu, wypisu i wyrysu,

wyrysu z ewidencji gruntów i budynków

 

I Podstawa prawna

 

·        

Ustawa z dnia 17

maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

 

·       Rozporządzenie

Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001 r. w sprawie ewidencji

gruntów i budynków.

 

·  Ustawa z dnia 14

czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

 


II Wymagane dokumenty

 

·        

Do wglądu - dokument

potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości tj. aktualny odpis z księgi wieczystej

lub numer elektroniczny księgi wieczystej, a w przypadku nieruchomości nie

posiadających urządzonej KW - akt własności ziemi, akt notarialny lub

prawomocne orzeczenie sądu orzekające o nabyciu własności.

 

·        

Właściciel lub

osoba władająca gruntem, budynkiem bądź lokalem może działać przez

pełnomocnika. Do wniosku dołączyć należy pełnomocnictwo wraz z odpowiednią

opłatą skarbową.

 

·        

Osoba nie będąca

właścicielem lub też osobą władającą, a mająca interes prawny do uzyskania

danych z operatu ewidencyjnego powołuje we wniosku odpowiedni przepis prawny i

dołącza do wniosku stosowny dokument uwiarygodniający potrzebę pozyskania

danych np. pełnomocnictwo od właściciela, inwestora, wezwanie itp.

 

III Miejsce załatwienia spraw

 

Ewidencji Gruntów i

Budynków - pokój 118

 

tel. 94 312 0902