Wydawanie wypisu, wypisu i wyrysu,
wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
I Podstawa prawna
·
Ustawa z dnia 17
maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
· Rozporządzenie
Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001 r. w sprawie ewidencji
gruntów i budynków.
· Ustawa z dnia 14
czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
II Wymagane dokumenty
·
Do wglądu - dokument
potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości tj. aktualny odpis z księgi wieczystej
lub numer elektroniczny księgi wieczystej, a w przypadku nieruchomości nie
posiadających urządzonej KW - akt własności ziemi, akt notarialny lub
prawomocne orzeczenie sądu orzekające o nabyciu własności.
·
Właściciel lub
osoba władająca gruntem, budynkiem bądź lokalem może działać przez
pełnomocnika. Do wniosku dołączyć należy pełnomocnictwo wraz z odpowiednią
opłatą skarbową.
·
Osoba nie będąca
właścicielem lub też osobą władającą, a mająca interes prawny do uzyskania
danych z operatu ewidencyjnego powołuje we wniosku odpowiedni przepis prawny i
dołącza do wniosku stosowny dokument uwiarygodniający potrzebę pozyskania
danych np. pełnomocnictwo od właściciela, inwestora, wezwanie itp.
III Miejsce załatwienia spraw
Ewidencji Gruntów i
Budynków - pokój 118
tel. 94 312 0902
Liczba wyświetleń: 381
2023-12-15 16:21 Migracja strony