Zaświadczenia

Zaświadczenie potwierdzające fakty lub stan prawny wynikający z posiadanych w Wydziale Budownictwa i Ochrony Środowiska danych zostaje wydane na wniosek każdego kto ma w tym interes prawny lub jeśli urzędowego potwierdzenia wymaga przepis prawa.

We wniosku należy podać:

  1. Dane identyfikacyjne wnioskodawcy (imię i nazwisko lub nazwę instytucji oraz adres) oraz pełnomocnikajeżeli działa w jego imieniu.

  2. Uzasadnienie potrzeby potwierdzania określonych faktów lub stanu prawnego.

  3. Dowód zapłaty wymaganej opłaty skarbowej.

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Pełnomocnictwo udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu wnioskodawcy– oryginał lub  urzędowo poświadczony odpis.

Tryb odwoławczy:
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia potwierdzającego fakty lub stan prawny przysługuje stronie zażalenie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia, do organu wskazanego w wydanym postanowieniu, za pośrednictwem Starosty Białogardzkiego.

Podstawy prawne:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U.  z 2000 r., Nr 98 poz. 1071 z późniejszymi zmianami).

Opłata skarbowa

  • od zaświadczenia (za każde) – 17 zł

  • za pełnomocnictwo- 17 zł