Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów w
szczególności należy:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
- Rzecznik może w szczególnych przypadkach wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Podstawa
prawna działania rzecznika:
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. Nr 91, poz. 578 z późn. zm.).
- Kodeks postępowania cywilnego - ustawa z dnia 17 listopada 1964r. ( Dz. U. Nr 43, poz. 296 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 października 1999r. w sprawie zasad współpracy organów Inspekcji Handlowej z powiatowym(miejskim) rzecznikiem konsumentów, a także z innymi organami administracji publicznej i instytucjami kontrolnymi, w tym organizacjami pozarządowymi, działającymi w zakresie ochrony interesów konsumentów ( Dz. U. Nr 87, poz. 969)
Informacje
Liczba wyświetleń: 109
Źródło informacji: Krzysztof Szyperski
Data źródła: 2008-08-18 13:44
Historia zmian
2023-12-15 16:21 Migracja strony